اهمیت معماری و طراحی دکوراسیون داخلی در دنیای مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی

در عصر حاضر ارزش ها و معانی تحت تاثیر نوآوری ها با سرعت بالایی درحال تغییر هستند. اتفاقاتی نظیر شیوع گسترده کرونا سبب می شود تا از خود بپرسیم چگونه می خواهیم زندگی کنیم؟ چه کسانی برایمان مهمتر هستند و چگونه باید وقتمان را بگذرانیم. در نتیجه این تغییرات ارزش خانواده و جامعه برای ما پررنگ تر می شود در حالیکه به وضعیت سلامت فکری و جسمی خودمان هم بیشتر اهمیت خواهیم داد. بنابر این به اینجا می رسیم که در میان اشیا و انتخاب های زیادی برای چیدمان ذهنمان محاصره شده ایم. این شرایط ما را بعنوان یک شرکت معماری و طراحی دکوراسیون داخلی به جنب و جوش تغییر و تکامل دائمی می اندازد.

طراحی دکوراسیون داخلی

در پی مشاهده چگونگی تغییر محیط زندگی و متراکم شدن شهر ها و تغییر و نزدیکی فرهنگ ها، اهمیت فضای شخصی گسترش می یابد. همچنین اهمیت استفاده از وقت بیشتر نمایان شده و به کمک فاصله اجتماعی حاصل از کرونا فرهنگ دورکاری و کار از منزل را گسترش داده است. این مسئله فصل جدیدی در زندگی انسان ها ایجاد خواهد نمود که باعث کمرنگ شدن نقش دفتر کار و پراهمیت شدن نقش خانه در زندگی شخصی ما می گردد. بنابراین در دنیای امروز فضای خانه کاربرد جدیدی پیداکزرده و نیاز به تغییر نگرش در کاربری و طراحی آن است.

طراحی دکوراسیون داخلی

شرکت معماری در تهران

شرکت دکوراسیون داخلی در تهران

طراح دکوراسیون داخلی در تهران

طراحی دکوراسیون داخلی

میل به آزادی، تجربه های جدید و اکتشاف خود روز به روز در انسان ها گسترش می یابد و هرچه دنیای خارج برای ما نا امن تر و نا مطمئن تر شوند نیاز ما رفع نیاز ها و تغییر در کاربری فضا های مختلف افزایش یافته و نیاز به فضای باز بیشتر در معماری به مرور اتاق های بسته را باز و انعطاف پذیر نموده است.

پس از سال ها تجربه ما در اتاق آبی یک پروسه جدید و نوین را بر اساس خواسته ها و تمایلات انسان امروز پایه گذاری نموده ایم. در اولین قدم بررسی می کنیم که یک تقاضا درواقع در مورد چیست و چه رویایی را خواهد پروراند. محل بنا، اینکه در مرکز شهر است یا در حاشیه و جایی خلوت قراردارد و چه عواملی می توانند در آرامش، امنیت و الهام بخشی آن دخیل باشند مورذد بررسی قرار می گیرد.

طراحی دکوراسیون داخلی

تمام اطلاعات اولیه با دقت مورد بررسی قرار می گیرند و تمام توجه ما بر اینست تا افراد ساکن در محیط در کانون طراحی بوده و آرامششان بیش از دیگر مسائل مد نظر باشد. همانطور که گفتیم محل قرارگیری بنا بسیار مهم است. تاریخچه ] همسایه ها و فرهنگ غالب در بنا اهمیت زیادی دارد. در واقع محله نوعی نمایشگاه است که معماری و دکوراسیون داخلی هرخانه در آن شرکت دارند. ما به هر المان جالبی که میرسیم به این فکر می کنیم که آیا می شود از آن در پروژه استفاده نمود؟

طراحی دکوراسیون داخلی

به محض آماده و مشخص شدن منابع ذهنی و چیز های الهام بخش به سراغ یک ایده کلی برای پروژه می رویم تا به عبارتی روح پروژه زا شکل دهیم. در این مرحله نیز سوالات زیادی باید پاسخ داده شوند. بعنوان مثال آیا این فضا پرجنب و جوش است یا می خواهد یک قلعه سکوت و آرامش باشد؟ یا چه تناژ و تمی برای آن مناسب است و … .

همانطور که همیشه گفته ایم شرکت معماری و دکوراسیون داخلی طراحان اطاق آبی، همواره در پویش است و از هیچ راهبردی برای توسعه هدف‌هایش، برای زیباتر زیستن و فراتر اندیشیدن دریغ نمی‌کند.

طراحی دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *