دردسترس بودن محتوا: آیا پیام به همه می رسد؟


امروزه مخاطبان ما با ابزار های گوناگونی وارد اینترنت شده و وبسایت ما را چک خواهند نمود. برای اینکه مطمئن شویم آنها می توانند به آسانی محتوای ما را ببینند باید آنرا بر اساس در درستریس بودن بهینه کنیم. دردسترس بودن به این معنیست که محصول شما (وبسایت یا نرم افزار) با چه کیفیت برای مخاطب ارائه می شود.

جمعیت کاربران سالمند و بزرگسال اینترنت که با گوشی ها و تبلت ها به خرید آنلاین کباب و خرید بلیط می پردازند، بسرعت درحال افزایش است. برخلاف میل ما بینایی با افزایش سن ضعیف می شود بنابراین محصول ما باید بر اساس توانایی های این گروه رو به رشد برنامه ریزی شود. همچینی بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت ۲۸۵ میلیون نفر در سراسر جهان دارای اختلال بینایی بوده که ۳۹ میلیون آنها بطور کامل نابینل هستند که ۸۲ درصد آنها بیش از ۵۰ سال عمر دارند. قطعا افراد نابینا ممکن است که طرفدار سایت شما نباشند اما تنظیم سایت برای چشم های کم بینا و سالمند قطعا بسیار به شما و آئنها کمک خواهد نمود.

با اینحال بحث فقط شامل محدودیت های بینایی نمی شود. کاربر ممکن است مشکلات سلامتی مختلفی داشته باشد و یا حتی دردسر هایی در مورد کار با سخت افزار ها را تجربه کند. برای اینکه کارایی سایت را نرم افزار خود را امتحان کنید تلاش نمایید بدون استفاده از موس و فقط با صفحه کلید از آن استفاده نموده و به عملکردش امتیاز دهید.

یک مسئله بسیار مهم نیز استفاده از ابزار های صوتی است. بحث فقط مشکلات شنوایی افراد نیستو بسیاری از افراد به دلایل شرایط مثلا قرارگرفتن در محل های شلوغ و یا نیاز به سکوت ویدئو ها را بدون صدا باز می کنند و قطعا باید برای ایجاد ارتباط بهتر از زیرنویس برای ویدئو ها استفاده نمود.

برای هر صاحب وب سایت، توسعه دهنده وب سایت و توسعه دهنده نرم افزار مسائل زیادی وجود دارد که باید به آن فکر کرد. بنابراین آنچه ما بعنوان مثال بیان کردیم فقط نوک کوه یخ است. ما دوست داریم تجربیات شما را در بخش نظرات بشنویم!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *