همه چیز در مورد سئو : چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟


گرچه گوگل هیچگاه چنین آماری را منتشر نمی کند اما تخمین زده می شود که در هر دقیقه حدود ۴ میلیون جستجو در آن انجام می گیرد به این معنی که هر دقیقه ۴ میلیون نفر بطور قطع نتایج صفحه اول را می بینند اما سوال اینجاست که گوگل چگونه این صفحات را انتخاب می کند و مهمتر از آن اینکه آیا ما ما هم می توانیم وب سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهیم؟

مقاله اصلی: چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟ 

چه وب سایت هایی در صفحه اول گوگل قرار می گیرند؟گوگل به دو روش سایت ها را برای صفحه اول انتخاب می کند. روش اصلی بررسی محتوا و ارزش وب سایت است که به موارد بسیاری همچون تعداد پست ها و بروز رسانی ها، دفعاتی که محتوا های وب سایت بعنوان منبع ذکر شده اند، ارزش محتوا، خاص بودن و کپی نبودن محتوا، بازدید وب سایت و … است. این کار توسط خزنده گوگل انجام می گیرد و وب سایت ها با توجه به الگوریتم های گوگل رتبه بندی و به نمایش در می آیند. روش دوم استفاده از تبلیغات گوگل می باشد به این شکل که با پرداخت هزینه در فضای رقابتی، گوگل وب سایت شما را تا زمان رسیدن به حد نصاب مشخصی از بازدید کننده به جستجوگران نشان می دهد.
چگونه به صفحه اصلی گوگل بیاییم؟برای این کار دو راه وجود دارد. بعنوان راه ساده و پر هزینه می توان از تبلیغات گوگل استفاده نمود به این شکل که با توجه به کلمه کلیدی مبلغی به گوگل پرداخت می شود و تا زمانی که وب سایت شما تعداد مشخصضی از بازدید را بگیرد بطور مداوم به جستجو کنندگان نمایش داده می شود اما پس از اتمام قرارداد، وب سایت از نتایج اولیه حذف می شود و با توجه به جایگاهش در الگوریتم های گوگل به رتبه حقیقی اش باز می گردد. با اینحال روش کم هزینه تر که نتایج دائمی به دنبال دارد استفاده از تکنیک های سئو است. به این شکل که وب سایت با توجه به الگوریتم های گوگل تنظیم شود تا بعنوان یک منبع ارزشمند شناسایی شده و در نتایج جستجو به افراد نشان داده شود.
چگونه بفهمیم که باید با چه کلماتی در صفحه اول گوگل باشیم؟این کار بسیار مهم تحقیق عبارت کلیدی یا Keyword Research نام دارد.گوگل بخشی از اطلاعات خود را بطور رایگان در اختیار افراد قرار می دهد. یکی از مهمترین سرویس های گوگل بنام گوگل ترندز وظیفه انتشار اطلاعات در مورد اینکه هر عبارت چند بار در کدام مناطق جغرافیایی جستجو شده اند را بر عهده دارد. با اینحال این اطلاعات در عین مفید بودن بسیار کلی هستند و برای بررسی بیشتر شما به ابزار های بیشتری مانند keywordtool.io نیاز دارید.
چگونه با هزینه کم در صفحه اول گوگل باشیم؟برای این کار باید در مورد خزنده گوگل و الگوریتم های امتیاز دهی و انتخاب وب سایت ها اطلاعات زیادی داشته باشید. از آنجا که این محاسبات و کد ها با سرعت زیادی تغییر می کنند هیچکس نمی تواند ادعا کند که روش ها را بطور کامل بلد است. بطور کلی آنچه سایت شما را برای گوگل دوستداشتنی می کند محتوای غیر کپی و فنی است بطوریکه مشکل خواننده را رفع نماید و او مدتی برای خواندن مطلب شما در وب سایتتان بماند. آنچه در مسیر ارائه مناسب یک محتوای عالی به شما کمک خواهد کرد استفاده از فونت مناسب، تصاویر، ویدئو ها، طراحی حرفه ای و جلوه های بصری مناسب وب سایت شماست. در ادامه برخی مسائل فنی مانند سرعت وب سایت، فرمت تصاویر و ویدئو ها، کد های جاوا،CSS و HTML، نوع CMS و… مسائل نیز اهمیت زیادی دارند.
آیا می توانیم رسیدن به صفحه اول گوگل را برونسپاری کنیم؟همانطور که می توانید حدس بزنید رسیدن به صفحه گوگل کار آسانی نیست زیرا به اطلاعات فنی زیادی در مورد برنامه نویسی و طراحی وب سایت نیاز دارد به همین دلیل پیشنهاد می شود اگر در کلماتی که می خواهید با آنها معرفی شوید، رقابت سنگینی وجود دارد، بهتر است از متخصصین سئو کمک بگیریم.
 
برای اطلاعات بیشتر در مورد سئو در مشهد با ما تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *